reklama

Môžeme si za to sami

Už odmalička som chcela byť učiteľkou. Fakt. Poznáte tie detské hry. :) Bábiky do radu a otázky, na ktoré si aj sami odpovedáte. Zmeneným hlasom, samozrejme. Mala som obrovské šťastie, keď som nastúpila do ZŠ. Moja učiteľka bola anjel. Hltala som každé jej slovo a keďže som bola tiché, poslušné a šikovné dievčatko, o ktorom pani učiteľka pomaly ani nevedela, plávala som medzi písmenkami a číslicami jedna radosť.No aj mne, ako šikovnej žiačke sa občas pritrafilo niečo, čo ma rozladilo. Napríklad také nepodarené dvere na domčeku, ktoré som dogumovala a potom nad nimi plakala. No moja spasiteľka ma len pohladila po hlávke, utrela slzičku, usmiala sa a povedala : Dvere zafarbíme, Galinka, a môj obrovský problém sa rozplynul ako dym. Domček bol zrazu krásny. :) Stále som chcela byť ako ona, bola mojím vzorom a len ma utvrdila v tom, že práve toto chcem robiť a podobať sa jej. Učiť deti, pomáhať im, hrať sa s nimi....a utrieť aj slzičku, keď bude treba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Presne toto robím už 26 rokov s rešpektom, láskou a naplno. Učím slovenský jazyk a literatúru i občiansku náuku na ZŠ. Čas beží neúprosne vpred, menili sa požiadavky na učiteľa, žiaka...Napriek tomu, že sa deťom rozdávam, odozva nie je rovnaká. Zdajú sa mi necitlivé, ubližujú si fyzicky, psychicky, dokážu učiteľa ohovoriť, pošpiniť v pude sebazáchovy, aby vyzerali pred rodičmi v štýle: ja nič, to on... Napriek všetkému je mojím krédom , že na hodine musí byť príjemná atmosféra, nie pocit temna a nie každý žiak môže byť výborný v predmete, ktorý vyučujem. Neznamená to, že pracujem v štýle robte si, čo chcete. Tak, ako sa správam k žiakom ja, rovnako od nich vyžadujem úctu v komunikácii a správaní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No určite viete, že máme v škole deti, ktoré nepoznajú pravidlá správania nielen v škole, ale ani doma. Keď zlyhá rodinná výchova, učiteľ to ťažko napraví. Môže ukázať akýsi iný smer, ale málo v správaní dieťaťa zmení.

V súčasnej dobe nás - učiteľov viac trápi práve to, že agresivita detí rastie, nevhodné správanie u žiaka je už každodennou záležitosťou. A čo môže urobiť učiteľ??? Máme niekoľko skupín učiteľov. Pštrosov - to sú tí, ktorí strčia hlavu do piesku a radšej prepočujú vulgarizmus, ktorý utŕžia na svoju adresu a agresor sa zase len raduje, že sa mu nič nestalo. A práve takáto skupina ľudí, ktorí si nevážia samých seba ma vytáča najviac. Sami si môžeme za to, ako sa deti správajú. Koľko im dovolíme, toľko skúšajú.Pomaly ma už prestáva baviť úloha policajta, lebo cez prestávky sa takto cítim. Myslím, že by v každej škole mala byť strážna služba - policajt, ktorý by sa s rešpektom po škole prešiel a dokázal umravniť niektorých nespratníkov. Alebo by sa mali prijať opatrenia, ktoré by rušiteľov vyučovania vyradili dočasne z vyučovacieho procesu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vrátim sa k ďalšej skupine učiteľov - to sú tí, ktorí sa snažia riešiť prehrešky nespratníkov. Potvrdzujem (osobná skúsenosť), že je to občas boj s veternými mlynmi. Cítim sa niekedy ako Don Quijote. Boj s veternými mlynmi je často ťažký a vyciciava energiu, lebo mnoho pštrosov vás nepodporí , lebo... :) Strach je veľký pán ...a preto je školstvo v takom stave, ako je a postavenie učiteľa také, aké je... Vlastne si to zaslúžime. Pokiaľ pštrosy nevytiahnu hlavu z piesku. Zohneme chrbty a ideme ďalej....Chce to výmenu generácie, len neviem, koľko generácií sa musí ešte vystriedať, aby sme si uvedomili, že sme pre spoločnosť dôležití, že sú medzi nami fantastickí, vzdelaní a šikovní ľudia, ktorí vedia vyjadriť svoj názor. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama


 

Galina Juričová

Galina Juričová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný človek, ktorý si všíma medziľudské vzťahy a všetko zaujímavé okolo :) Dívam sa na svet očami večne mladého človeka, občas rebela. Veď predsa pracujem s mládežou. Práca ma baví, som učiteľka telom i dušou- záleží mi na duši iných, len niekedy zabúdam na tú svoju :))) Milujem cestovanie, len často nie je za čo (manžel učiteľ, dve deti na vysokej škole), koncerty, divadlo.Som" ľudomil a zvieratkomil", hlavne " psíčkomil" :) Rada si rekreačne zašportujem, zafilozofujem. Neviem byť sama... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu